BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, April 19, 2009

Libry dan buku plus pakcik kauntr n mak gad poyo...

Kala idea datang mencurah aku rasa macam tak nak tinggal lgsung skrin lappy ni. Tapi nak wat cmne, kalu ak tak tinggal, jawabny, makin busuk lah aku... kalu busuk tu bleh buat nyamok lari, ak rela tpi ni, nyamuk tetap tak reti nak berganjak. tetap gak nak hisap darah aku yang manis ni (Aku penah rase ke??? Rasenya tak penah). hahaha...Tu sebenarnya selingan je tuh. Aku sebenarnya nak story pasal tragedi kat libry smlam. Sbnrnya tade tragedi mana pon sbnrnya. Ceritanya begini....

Pada suatu hari, di hadapan sebuah perpustakaan...Sebaik mendapat RM7 dari abah, seorang gadis berjalan masuk ke perpustakaan tersebut tanpa menghiraukan suara-suara sumbang yang tak abis2 mengeluarkan pelbagai bunyi. Berbekalkan beg duet Milk Teddy berwarna pink yang dah pun berusia 4 tahun, dan sebuah novel Sidney Sheldon, dengan selambanya budak ni naik ke tingkat atas dan terus ke kaunter tanpa sebarang pertanyaan.

Budak ni: Nak hantar. Dah lambat.

Pakcik kaunter: Lamanya lambat ni. Bagi dua alasan kenapa lambat.

Budak ni: satu, sbb tak da masa nak hantar, dua, sbb saya duduk jauh.

Pakcik kaunter: Takkan sampai takde masa.

Budak ni: nak buat cmne. Dah memang saya takde kat sini pon.

Pakcik kaunter: Belajar kat mana?

Budak ni: Negeri sembilan

Pakcik kaunter: Jauhnya. Kenapa tak suh adik ke anto. Rm 10.

Budak ni: Dah adik taknak hanto. Mana saya tahu. (sambil mengeluarkan sepuloh hinggit dan letak atas meja kaunter.)

Pakcik kaunter: Banyak ni. Tak sayang ke duet ni? Dah boleh buat beli nasi dua bungkus.

Budak ni: Nak buat cmne. Salah sendiri, sendiri tanggung la. Takpelah Pakcik. Terima Ksih.

Dan budak ni pun dengan bengangnya berlalu ke rak buku untuk mencari buku2 yang dirasakan sesuai. dan menarik minatnya. Tengah2 syok mencari bersama beberapa buah novel yang tebal, tu pun dah banyak mata memandang. kebanyakkannya budak sekolah, tiba-tiba terasa ada vibrating alert kat poketnya. apa lagi budak ni pun angkat la. Tengah duk bercakap tu, tiba-tiba...

Mak Gad: Dik, tak boleh cakap telefon dalam ni.

Budak ni: Hah, Okey. Time Kasih ye mak cik..

Dan budak ni pon terus jugak cakap telefon tanpa menghiraukan larangan mak cik tu....

0 comments: