BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, July 5, 2011

~KETERABURAN HIDUP, KETIDAKPUASAN HATI~

Entry ini sengaja diletakkan disini. Untuk renungan bersama. Owh, juga untuk meluahkan rasa hati. Huish, seriously ini sudah tahap bengang yang tak terkata. Entry ini bukan mengumpat. Tapi untuk menyedarkan insan yang tertentu yang diharapkan membaca. Atau perlu ke saya linkkan enry ini ke facebook supaya semua orang baca?? Akan difikirkan.

Hujung short semester. Dengan segala kerja melambak-lambak, segala proposal yang perlu disiapkan n makin menemui datelinenya. Dengan kerja2 CONVEST 11 yang juga menuntut masa. Club profile dan projek MAYS..(rasa bagai dihantui oleh adik2~bak kata Waheeda Hashim), juga 20th anniversary celebration yg sampai ke hari ini proposalnya masih belum lengkap2. Ini memang sudah cukup menunjukkan betapa teraburnya hidup tambah pulak dengan segala macam masalah dalaman diri sendiri yang buat rasa nak hantuk kepala ke dinding. Dengan nak kena pindah biliknya lagi. Haish. Memang tak tau la nak ckp ape dah..huhuhu

hujung minggu ni, ada prog lagi. Kem Motivasi UPSR di SK Pusat Bandar Puchong (2). Juga ada satu lagi program yang rasanya menuntut aku melihat2, Prog motivasi di Bukit Cerakah. Langsung aku tidak kisah. Sebb ini memang tanggungjawab. Yelah, bila sanggup memegang tugas dalam persatuan, memang inilah tuntutannya. Tapi yang memang menyakitkan hatinya adalah, bila kita diberitahu tentang sesuatu prog lambat, sudahlah lambat, bermacam2 benda yang belum setel patut disetelka. Dengan transportnya, dengan LIDVnya, memang agak mencabar kesabaran. Lagi2 bila melihat tentatif dan mengetahui bahawa berlaku kecuaian dari pihak insan yang menguruskanya pada awalnya. Lagi2 bila insan tersebut hanya tahu melepas tangan dan masih cuba menegakkan benang yang basah. Geramnya. Bila aku sudah menyelesaikan satu hal, cuba nak membantu yang lain, katanya, takpe, dah setel. Tapi bila aku tbe2 ada pulaka insan yg kol aku tanya masalah nak check in lidv. Memang la aku geram dan marah. Sangat. Kenapa aku pulak yg dijadikan sumber rujukan sedangkan korg memang tak perlukan bantuan dari awal. Ini aku sudah dalam mode tidak boleh tahan sabar.

kepada insan2 berkaitan, tolonglah. Janganlah harapkan kami untuk selesaikan semua masalah. Tolonglah tunjukkan tahap tanggungjawab dan concern anda juga. bukan setakat tahu mengata dan mengarah sahaja. Bila kami bersuara ada saja yang membangkang., tapi, langsung tade rasa nak ambik berat.

1 comments:

Sarah_Saadi said...

fatinnn, if its me, im sorry k? tapi, sarah tak call. sarah msej je. harap jgn marah ek :) im sorry againnn