BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, December 5, 2011

JARAK CINTA

Nota: Setelah sekian agak lama blog ni bersawang tanpa entry..(jgn slhkan aku, slhkan wireless connection kat bilik aku yg tak bg aku access) akhirnya dpt gak aku update blog ni..jgnlah ada labah2 bertenggek buat sarang plak kat sini.

okey, kawan-kawan, aku tataw sebenarnya nak tulis pasal apa, sbb byk sgt dah tajuk yang terfikir kat kepala otak aku ni, tapi satu la yang agak menarik n membebankn kepala. pasal jarak cinta.

pernah tak terfikir kat kepala otak korang readers emua yang genius ni, tentang berapa jauhkah jarak cinta? berapa jarak yang betul untuk kita rasa suka kat orang, or untuk orang sedar kewujudan kita? korang rasa berapa? Roomate aku kata, 50 meter. Tapi aku pun terfikit gak betul ke jarak cinta ni guna meter. huhuhu..

okeyh, backspace jap, rewind balik. Kenapa aku tiba-tiba terfikir nak tulis tajuk ni? sebab hari tu aku tengok telemovie Kekasih Awal dan Akhir yang Aaron Aziz berlakon tu. Ada satu scene dalam ni yg buat aku terfikir tentang berapa jauh jarak untuk orang sedar kewujudan kita dalam hidup dorang.(mksud dorang ni=lelaki). Yelah kan, kalau jauh sangat, sah-sahlah kalau ikutkan logik akal waras fikiran manusia, takkan ternampak kan. Tapi kalau dekat sangat pun belum tentu dia nampak jugak kan. Susah-susah. Lelaki ni memang ditakdirkan buta kalau bab-bab macam ni ke apa?

Ni part sekadar luahan isi hati:

Kenapa dorang mesti pergi cari yang jauh dengan dorang jugak ? kenapa dorang tak pernah nampak orang yang ada dekat ngan dorang sentiasa? Yang selalu ada masa susah senang dorang. Yang selalu dengan dorang, yang selalu setia je dengar segala keluh kesah dorang. Kenapa mesti dorang pergi cari orang yang jauh, yang dorang tak pernah pun rasa susah dengan?




Akhirul entry: aku rasa lelaki ni memang dilahirkan buta dan tak berapa nampak. Dorang memang takde instinct untuk faham dan sedar apa yang dorang ada. Dorang suka dapatkan apa yang dorang rasa susah nak dapat tanpa dorang sedar benda yang ada depan mata. Betullah kata orang, kuman di seberang laut nampak, tapi gajah depan mata tak nampak. Untuk lelaki2, berfikirlah dan renungilah, korang nak gajah yang ada depan mata ke, korang nak jugak cari kuman kat seberang laut tu yang kadang-kadang bawak lebih byk keburukan untuk korang..kuman kan, sah-sahlah tak sihat..lala

1 comments:

Anonymous said...

dekat x smestinye yg terbaek..
jao x smestinye yg terburuk..
redha n sabar dgn ketentuan Allah..
insyaAllah Mr. Right akan muncul 1 ari nnt ;)