BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, May 23, 2011

Ini tentang Challenges~

Ini tentang cabaran. Entry ini tentang cabaran, tentang challenge. Tentang erti hidup. Hidup ini penuh cabaran. Apa pun yang kita buat, kita sentiasa berdepan dengan cabaran. Owh, cabaran tu bukan sahaja dengan hidup kita, tapi dalam kerja, dalam belajar.

Penat? Tak perlu kata apa-apa, penat berdepan dengan cabaran. Memang selalu. Tapi bergantung pada kita sama ada kita sanggup berdepan dengannya atau tidak. Kalau hujung hidup ini satu perhentian yang pasti, perjalanannya adalah cabaran. Cabaran yang bukan sedikit tapi tak terkira banyaknya.

Ini satu lagi cabaran. Mencabar diri sendiri. Sama ada mampu atau tidak. Kalau tak mampu baik lepaskan. Tapi serasanya kita mampu untuk melakukannya. Ya, penat, tapi tetap tak berhenti bekerja. Sehingga penat itu bukan sahaja tidak hilang, tapi langsung tak terkesan lagi pada diri.

Bila penat, bila rasa tercabar, mulalah rasa tak senang dengan diri sendiri. Rasa malas mahu melakukan apa sahaja. Jadi, segala yang dah dibuat langsung tak menjadi apa-apa. Ditinggalkan tanpa rasa belas.

Tapi cabaran itu, penat itu bakal ada hasilnya. Cuma yang penting, percaya dan yakin pada diri. Bila kita percaya pada diri kita, percaya pada orang lain, maka kita pasti boleh untuk melakukannya. Pasti cabaran itu bukan lagi penghalang pada kejayaan kita di masa hadapan.

Nota: entry ini sekadar penyedap rasa, penyedap hati untuk terus Berjaya maju selangkah lagi kehadapan. Pedulikan sekeliling kerana mereka langsung tidak pernah faham tentang apa yang kita rasakan dan kita lalui. Orang hanya boleh bercakap, tapi yang menanggungnya diri kita sendiri.

0 comments: