BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, May 23, 2011

CANTIK DIRIKU..

Menulis lagi tentang cantik. Banyak entry yang lepas aku dah berbicara soal cantik. Soal cantik pada pandangan lelaki. Tapi kali ini, aku mencari cantik pada pandangan manusia. Cantik yang bukan fizikal. Tapi cantik yang dalaman. Cantik yang kita tahu untuk menilai bahawa itu adalah sebutir permata, sebutir intan, bukan sekadar kaca yang bakal pecah bila-bila masa.

Entry ini permulaanya cantik, sebab aku menilai cantik pada sisi pandangan aku sendiri. Tapi nanti ia bakal membawa kepada cantik dan kekuatan dalaman. Kerna pada aku, cantik itu bila kita punya characteristic yang disenangi, kita punya peribadi, kita punya keyakinan dan kita punya kekuatan dalaman. Kuat dalam melawan segala anasir yang datang dari kiri kanan depan belakang.

Aku tahu aku tidak cantik. Sebab aku tidak punya kekuatan diri itu. Aku mungkin punya keyakinan, yakin pada diri sendiri, tapi aku tetap punya ketakutan. Sebab aku tahu, aku tidak sempurna. Sebab aku tahu aku tidak kuat. Tidak kuat untuk menampung segala cabaran yang datang dari segenap sudut.

Sungguh, aku mecari kekuatan itu. Untuk mencantikkan diri. Aku tahu mana nak dicari. Pada keyakinan yang aku ada. Pada doa yang aku pohon. Pada teman-teman yang menyokong. Mereka kekuatan aku. Mereka botox yang aku suntik untuk menambahkan kecantikkan ku. Mereka yang merubah aku untuk yakin pada apa yang aku lakukan. Tanpa aku perlu merasa sedikit pun bimbang atau khuatir. Mereka yang sentiasa menyokong aku kiri dan kanan. Mereka yang sentiasa mempercayai aku walau apapun yang aku lakukan. Mereka teman yang sentisa tahu kegusaran hati ini. Yang sentiasa bersedia untuk membantu walau apapun yang aku lemah. Mereka yang menutup kelemahanku sampai aku kelihatan cukup sempurna. Sempurna pada pandangan mata orang yang melihat. Padahal hakikatnya, aku langsung tidak punya apaapa, aku Cuma punya teman-teman yang kuat. Kuat untuk menjadi tunggak kekuatan aku. Kuat yang cukup untuk menyalurkan segala yang aku perlu. Semangat yang kental.

Nota: entry ini untuk teman-teman yang sentiasa di belakangku. Untuk teman yang tidak pernah untuk berkata tidak pada setiap mohon bantuanku. Lantas, aku pasti mereka juga perlukan aku utnuk perkara yang sama.

0 comments: