BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, February 18, 2011

~Terima Hakikat~

Taw tak satu hakikat??? Hakikat yang kadang-kadang kita perhatikan orang kat sekeliling kita, kita akan nampak diri kita sendiri. Kita akan nampak gambaran diri kita sendiri. Dan sebenarnya itu buat kita terfikir yang kita sangat buruk sebenarnya. Kita are just not like what we think we are. Sekarang ni, musim untuk tengok diri balik. Aku dapat roomate yang pelik. So, have to tengok balik la. Tapi rasanya takdelah pulak aku ganggu gugat kehidupan dorg. Tapi kehidupan aku yang terganggu dengan apa yang dorg buat adalah. Penat kan. Penat nak puaskan hati sume orang. Semenjak dua menjak ni, banyak benda berlaku dalam hidup aku. Tunggang langgang hidup aku ni. Masalah kat bilik, aku nak lari, aku kuar dari bilik. Tapi lepas tu, tetap tak setel gak masalah aku. Ramai dah orang kat sekeliling aku cakap suh aku pindah bilik..kalaulah senang. Aku dah siap kena lecture lagi ngn kawan baik aku.

"Saya, kalau saya jadi awak, saya tak duduk dah bilik tu. Jadi, sekarang ni, nasihat saya, awak hilangkan diri dari bilik untuk satu waktu, pastu, awak mintak pindah bilik ASAP."- bila kwn baik aku yg sorg ni dah start tukar ganti nama jadi, saya-awak cmni, aku mmg gerun,ini tanda untuk serius, so, sila dengar.

Dan kesudahannya, aku tak tidur bilik dah, tapi balik bilik jugaklah kadang2. amek barang, rehat2 jap. itupun masih ada lagi kedengaran rasa tak puas hati budak2 bilik aku tuh..huhuhu..ntah apelah yang dorang nak. Ini pasal bilik baru.

Ni plak, kita masuk isu pasal hati n perasaan. betullah, hati kita ni unreadable. Kita sendiri susah nak baca hati kita sendiri, apatah lagi org lain. Aku rasa bahagia bling2. Yes, bila orang yang aku penah suka, penah sayang, penah taruh harapan suatu ketika dulu, muncul balik dlm hidup aku. Tapi, tiba-tiba dia macam datang satu perasaan lain,sbb mungkin aku masih mengharap pada yang lain. Aku mungkin masih berharap pada org yang aku tahu hujung pangkal ceritanya. Orang yang mungkin aku masih tak tahu jawapannya. Aku tahu, aku kena back off. Terima hakikat. Yang hati aku ni tak layank untuk sesiapa pun. Kena terima hakikat yang aku ni bukan untuk sape2 pun. So, stop imagining things you're not very sure of. And, aku ambik keputusan untuk jauhkan diri..tapi aku taktahu lah kalau dengan keputusan yang aku wat ni, aku bleh hlangkan rase tu..it seems like i cannot even forget him..huhuhuhuh..Bila kau asek ingat dia, aku bagitau bestfren aku ni,

die kata: layankan je perasaan bahagia tu. Pastu kalau ko ingat org tu, ko tulis nama dia banyak-banyak kat atas kertas. (n i really did this. memang aku buat. Tapi pastu mmbe aku ni marah aku. Cara salah..yelah, aku tulis dengan tersusun n cantik..patutnya kena tulis serabai2. hahaha)

susahkan. lagi-lagi bila orang sekeliling kita pun dah hepy ngn life masing-masing. Bila orang-orang yang rapat ngn kita dah ada life masing-masing jugak.

Lagi satu benda yang aku nak story. pasal mereka disekeliling aku. Sume orang dah heppy. Orang yang rapat ngn aku dah ada life masing-masing yang bahagiakan dorg, at least for the time being. 'Adik-adik' aku pun dah jumpe happy ending dorg. Bestfren aku pun, tapi aku, masih macam ni. Bila dengan dorg somehow, buat aku rasa janggal. Aku penah terfikir untuk jauhkan diri dari dorg jugak. Tapi takleh. Sebab dorg besties aku. Dorg kawan yang aku ada untuk share everything. Ada je benda yang aku simpan. Tak cerita kat sape-sape. Takkan sume benda nak cerita kan. And aku rasa lepas ni, aku kna jadi diri aku yang kejap dulu. yang diam. supaya org sekeliling aku takkan sedar kewujudan aku n aku tak kan jadi pengganggu dalam kehidupan bahagia dorg lagi. biar jelah masa menentukan. makin hari, makin aku tak selesa dengan diri aku sendiri. Aku nak lari, tapi aku tatau macam mana. Aku bkn macm sorang makcik ni, kalo dah stres tu, dah ada rase nak lari tu, die pakai blah cmtu je. Aku takut jugak. Cuak kot, Bahaya. Aku sayang diri aku lagi.


NOTA: Aku sayang kawan-kawan aku, n aku doakan yang terbaik untuk dorg. Aku akn jadi aku yg diam dulu balik, tapi, aku tau, msti dorg tertanya2 nanti. Biarlah..

0 comments: