BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, April 18, 2010

Hatiku di Harajuku (RAM)

NOVEL REVIEW: HATIKU DI HARAJUKU (Ramlee Awang Murshid)

Bermain dengan tema Cinta antara Yakuza mampu menarik hati untuk terus membaca dari kulit ke kulit..Berkisar tentang kehidupan Risham atau lebih dikenali sebagai Ryu-Watanabe, satu-satunya lelaki melayu Malaysia yang bergelar Samurai dan menjalani kehidupan sebagai seorang Yakuza di Tokyo.

Lebih kepada cinta tiga segi yang berdarah, penuh dengan aksi dan debaran, Hatiku Di Harajuku, mengangkat tema percintaan berlainan bangsa yang terhalang antara Noriko dan Ryu-Watanabe, dan juga Cinta yang tak terjangka dari Sabrina untuk Risham.

Juga turut mengungkap sudut jahat dan baik seorang lelaki, antara Risham dan Ryu-Watanabe, yang mana lebih ikhlas dalam bercinta dan yang mana lebih merasa derita..Namun, Cinta Ryu-Watanabe terhadap Noriko sungguh agung dan tak terjangkau oleh Sabrina. Bagai orang ketiga, yang turut menjadi mangsa, hampir terkorban dek rasa cemburu Noriko, Sabrina menyedari, Marhain jauh lebih pantas buat Risham dibandingkan dengan dirinya..Hati Ryu-Watanabe dan Noriko tertinggal di Harajuku, dan hati Marhain dan Risham terus hidup dan bersatu di Harajuku ciptaan mereka sendiri

0 comments: